ליצירת קשר וקבלת פרטים נוספים ללא התחייבות, ניתן להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם:
 ברצוני לקבל מכם דיוורים

אודות לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון

לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון נוסדה בשנת 1921, על ידי אנשי העסקים בחיפה ובסביבתה ולמענם. מאז שנותיה הראשונות דאגה לשכת המסחר לא רק לאינטרסים המיידיים של חבריה, אלא גם לקידום מעמדה הכלכלי של חיפה וקהילתה. נשיאה השני של הלשכה, שמואל פבזנר, נטל חלק פעיל במאבק שהביא להעדפת חיפה על פני תל אביב בהקמת הנמל הראשי של ארץ ישראל והשפיע במידה רבה על החלטה זו. להנהלת הלשכה הייתה מעורבות בפתיחת הטכניון בחיפה ב-1924, ובשנות השלושים התגייסה הלשכה על חבריה לעידוד הבאת יזמים שישקיעו בעיר. בשנות הארבעים קראה הלשכה לחבריה לקנות מניות בחברת הספנות החדשה, צי"ם, כדי להבטיח את עתידה – ואלה רק דוגמאות לפעולותיה של הלשכה לקידום העיר.

גם כיום עומדת לשכת המסחר בחזית במאבקים להבאת פרויקטים גדולים לעיר ולאזור, פרויקטים, שיביאו איתם משקיעים ותעסוקה ויהפכו את מטרופולין חיפה למוקד כלכלי של הצפון כולו, ובעתיד – לשער לכלכלת המזרח התיכון.

אמנה לעקרונות הקמתה: קידום ועידוד המסחר, השירותים, התעשיה ושאר ענפי הכלכלה בישראל בכלל ובחיפה ובצפון בפרט, ייצוג חבריה לענפיהם בנושאי משק וכלכלה והבטחת התנהלות מיטבית של העסקים. למימוש מטרות אלו פועלת לשכת המסחר לשיפור העסקים בכמה מישורים: קידום האינטרסים הכלכליים של חיפה והצפון להבטחת צמיחה משקית, שתשפיע בסופו של דבר על כל עסק ומפעל, פתרון בעיות המשותפות לכלל המגזר עסקי, כמו מאבק להפחתת הארנונה או לשיפור תשתיות באזורים העסקיים, והקלה מרבית על כל אחד מחבריה, בטיפול פרטני ובאמצעות מגוון שירותים.

שירות לחבר: לשכת המסחר מייצגת את החברים בפתרון בעיות מול הרשויות השונות, לרשות החברים עומדים יועצים מקצועיים בתחומים מגוונים, בלשכה מרכז מידע וקשרי חו"ל המסייע לאתר לקוחות, או ספקים, בארץ ובחו"ל ומציע מגוון פעילויות בינלאומיות לפתיחת שווקים בחו"ל. החברים יכולים לקבל מידע מקדים על חברה שאיתה מבקשים לעשות עסקים, לפתור סכסוכים באמצעות המרכז לגישור עסקי בלשכה, ליהנות מערבי עיון למנהלים ומפורומים מקצועיים ולקדם את עצמם ואת עובדיהם באמצעות הדרכות והשתלמויות מקצועיות במכללה העסקית לניהול וסחר בינלאומי, הפועלת במסגרת הלשכה.

קהילת עסקים צפונית: יצירת מסגרות למפגשים בין החברים, אותם מפגשים שבהם נוצרים קשרים עסקיים: בכנסים, באירועים חברתיים, במפגשי נטוורקינג או ב"שידוכים" שעובדי הלשכה דואגים להם. בלשכה קיים מועדון נטוורקינג הנפגש על בסיס חודשי, הוקמו פורומים ייעודיים המפגישים קבוצות מנהלים בעלות איפיון ספציפי (פורום למנכ"לים, פורום למנהלי משאבי אנוש, פורום למנהלי כספים). הלשכה מארגנת כנסי עסקים, כנסי ניהול ושיווק ואת מפגשי המועדון העסקי. אירועים אלה מיועדים למפגשים לא פורמאליים בין אנשי העסקים ונבנו מתוך הכרה כי הקהילה העסקית בחיפה ובצפון מהווה מוקד כלכלי, שיש לפעולתו המשולבת עוצמה והשפעה. פורום מנהיגות העתיד, הפועל בהצלחה זה כשנתיים, מהווה מסגרת חדשנית להעצמת בעלי עסקים וליצירת מסגרות תמיכה ועידוד בפיתוח עסקים בצפון.

חיוניותה של לשכת המסחר, על מגוון פעולותיה ושירותיה, מצאה ביטוי בולט וחד במהלך מלחמת לבנון בקיץ 2006. המלחמה שיבשה את חייהם של כל תושבי הצפון. המגזר העסקי סבל במיוחד: עסקים שותקו, הייצור נפגע, אספקת חומרי גלם ומטעני יבוא ויצוא עוכבו. הוראות סותרות של פיקוד העורף, שירותים ממשלתיים שלא פעלו וחוסר כתובת מרכזית, הפכו את לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון לכתובת לכל המגזר העסקי. עובדי הלשכה התייצבו יום יום, תחת הפגזות ואש, וסייעו בפתרונות לבעיות הקשות שהמצב העלה. בד בבד הובילה הנהגת הלשכה את המאבק להשגת פיצוי הוגן לעסקים שניזוקו במלחמה. במידה רבה, בזכות מאבק זה, הושג השינוי בפיצוי העסקים בחודש אוגוסט 2006, שהבטיח פיצוי הוגן כזה, והציל עשרות עסקים מקריסה.

בלשכה חברות בעלות ותק של עשרות שנים וביניהן גם חברות, שהיו בין מייסדי הלשכה לפני למעלה מ-90 שנה. בלשכה חברים כיום בני הדור השלישי והרביעי, חברות רבות בעלות ותק של עשרות שנים, בצד עסקים חדשים, המוצאים בלשכת המסחר את ביתם.

בראש לשכת המסחר עומדת הנהלה בת 21 חברים נבחרים. נשיא הלשכה הוא מר דוד קסטל, בעלים של סוכנות ימית ישראלית סקנדינבית. 

ארגון מעסיקים עצמאי: לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון היא ארגון המעסיקים הגדול בצפון הארץ, ומונה חברות מפעלים, עסקים ושירותים העסקיים. עוצמתה של לשכת המסחר נשענת על חבריה הרבים, עובדיה ויועציה ועל ניסיונה עתיר השנים והידע. הלשכה הנה עמותה עצמאית ואינה סניף של ארגון אחר. היא משתפת פעולה עם לשכות המסחר בארץ במסגרת איגוד לשכות המסחר בישראל.

במסגרת לשכת המסחר חיפה פועל האיגוד הארצי של המשתמשים בהובלה ימית. ארגון זה הוקם בשנת 1964, כדי להגן על האינטרסים של בעלי המטענים המובילים בים, ביבוא וביצוא. מאז הקמתו דואג איגוד המשתמשים בהובלה ימית לפתרון מגוון של בעיות המקשות על בעלי המטענים ובדרך זו גורמות לנזקים למשק הישראלי כולו, במחירי ההובלה הימית, בסדרי עבודה בנמלי ישראל, בתחיקה הקשורה בהובלה הימית, בביטוח הימי וכדומה.