ליצירת קשר וקבלת פרטים נוספים ללא התחייבות, ניתן להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם:
 ברצוני לקבל מכם דיוורים

המרכז לגישור עסקי של לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון

המרכז לגישור עסקי בלשכה הוקם, במטרה לקדם את תרבות הגישור בפתרון סכסוכים בין עסקים וארגונים ומחלוקות פנים ארגוניות.
המרכז הנו כתובת וחלופה לפתרון סכסוכים בפעילות העסקית. במרכז מגשרים מנוסים, חלקם בעלי עסקים ומנהלים בתעשיה בעלי "רקורד" של עשרות שנות עשייה וניהול.
במרכז מתקיימים גישורים הקשורים לכלל המגזר העסקי בחיפה ובצפון. כמו כן, פועל בו פרויקט התנדבותי של גישורים בתביעות קטנות, המועברים מבתי המשפט באזור.

המרכז פועל בהנחיית יו"ר ועדת הגישור של הלשכה, חברת נשיאות הלשכה גב' מירה שוורץ.


מהו גישור?
הגישור הוא שיטה ליישוב סכסוכים באמצעות צד שלישי נייטרלי – המגשר – המסייע לצדדים להגיע להסכם.
לשיטה זו יתרונות רבים ומגוונים, ויש להם ביטוי ומשקל מיוחדים בסקטור העסקי, שבתוכו אתה פועל -
  • צרכים אמיתיים: מטרת ההליך היא להגיע לפתרון המשלב מענה לצרכים האמיתיים של כל הצדדים בסכסוך.
  • הידברות: ההליך מאפשר הידברות בין הצדדים המסוכסכים.
  • בסיס וולונטרי: ההשתתפות בהליך היא על בסיס וולונטרי וכל צד יכול לסגת ממנו בכל שלב.
  • סודיות ופרטיות: על כל המתרחש במסגרת הליך הגישור חלה חובת סודיות מלאה ומוחלטת, דבר המאפשר פרטיות.
  • שליטה מלאה: הליך הגישור, קצב ההתקדמות והתוצאה הם בשליטה מלאה של הצדדים.
  • יחסים תקינים: הליך הגישור מאפשר קיום מערכת יחסים תקינה בין הצדדים.
  • מהירות ויעילות: הליך הגישור הוא מיידי, מהיר ויעיל.
  • חיסכון בזמן ובכסף: הליך הגישור חוסך זמן וכסף.
  • פתרונות יצירתיים: הליך הגישור מאפשר להגיע לפתרונות יצירתיים, המשלבים את הצרכים ואת האפשרות של הצדדים.
  • הסכם מקובל והוגן: באמצעות הליך הגישור מגיעים הצדדים להסכם מקובל עליהם והנראה בעיניהם הוגן.
  • פתרון לאורך זמן: מחקרים מראים, כי פתרונות מוסכמים בגישור מחזיקים מעמד לאורך זמן. כל שיטה אחרת ליישוב סכסוכים, למעט משא ומתן ישיר בין הצדדים, שאינו אפשרי לרוב בשל הסכסוך ביניהם, חסרה יתרונות אלו או חלקם. הגישור כהליך ליישוב הסכסוך על ידי פתרון הבעיות העומדות בלב הסכסוך יוצר תוצאה של "אני זוכה אתה זוכה" (WIN-WIN), ולכן, זוהי השיטה המומלצת כיום ליישוב סכסוכים. בתי המשפט כבר פיתחו הליך מובנה וממוסד לשימוש בגישור.

מטרה חשובה של הקמת מרכז הגישור בלשכה הינה,שאנשי העסקים ומנהלי מפעלים יפנו להליך גישור דרך המרכז עוד לפני שהם מגיעים לבית המשפט כתובעים או נתבעים.

הגישור מתאים ליישוב כל סכסוך עסקי עם צד אחר: לקוח, ספק, עובד, סוכן, נציג, וכו'.

הנכם מוזמנים לפגישה ולשיחה בלתי מחייבת עם מגשר מנוסה. בפגישה זו תוכלו לבדוק את שיטת הגישור ליישוב סכסוכים באופן מעשי ומיידי בסכסוך הקיים כבר או העומד להתפתח. ניתן גם להיפגש לשיחה כללית בנושא, שלא עקב סכסוך מסוים. מובן, שמי שהנושא מוכר לו יכול להעביר סכסוך לגישור ללא פגישה מקדימה.
להבהרות נוספות, לתיאום פגישת ייעוץ או להפניית סכסוך לגישור:

דפנה היינברג, מזכירת מנכ"ל והנהלה
טל' 04-8302103