למידע נוסף על קידום העסק שלך, ניתן להשאיר פרטים כאן:
 ברצוני לקבל מכם דיוורים

שירותי שילוח בינלאומי – מי צריך אותם?!

מאת גדי רייך

שירותי שילוח בינלאומי – מי צריך אותם?!

מי בכלל צריך את השירות הזה של משלח? נשאלתי לא פעם על ידי יבואן או יצואן זה או אחר. מה הבעייה להתקשר לסוכן אניה? לסוכן מכס? למוביל יבשתי? ליצור קשר עם משלח בחו"ל או לבדוק בגוגל? אבל, זה כאב ראש לא קטן. ואם כבר יש מחירים, מי ערב שזה אכן התמחור האופטימלי?

עד ל"מהפך" בשנת 1977 והשינויים בחוקי המט"ח במדינת ישראל, מרבית המטענים שהובלו ארצה בין אם בים ובין אם באוויר, הובלו בתנאי CIF או FOB. עד לאותה תקופה למעשה לא הייתה חברת שילוח בינלאומי בארץ פרט לחברה אחת, "תובלה משולבת".
אותו עשור של שנות ה-70 במאה הקודמת התאפיין לא רק בשינויים בתנאי הסחר וחוקי המטבע בארץ. באותן שנים התחיל גם הסחר הבינלאומי של המכולות. אז כמה עשרות מכולות באנייה וכיום מגה אוניות, בעלות תפוסה של 15 אלף ואף כ-20 אלף מכולות.
התפתחות הסחר באמצעות מכולות גרר אחריו גם את ההתפתחות של השילוח הבינלאומי בארץ. שרות מתמחה שמעניק לציבור המשתמשים – יבואנים ויצואנים שרות לכל אורך המסלול. שרות מדלת לדלת והכל תחת קורת גג אחת.

ולשאלה שבה פתחנו – למי חוץ השירות של שילוח בינלאומי:
- המשלח מקושר עם רשת של סוכנים בלתי תלויים ברחבי העולם. סוכנים העוסקים בהובלה אווירית ו/או ימית ו/או יבשתית.
- למשלח קשת רחבה של לקוחות ליעדים רבים ומהם. הדבר נותן לו יכולת מיקוח למו"מ מול חברות הספנות, קווי תעופה ומובילים יבשתיים ובכך להשיג מחירים מועדפים לעומת הצרכן הבודד והכמות המוגדרת שלו.
- למשלח, שלו קשרים במבחר גדול של מדינות, ישנם הכלים לבדיקת הצרכים של לקוחותיו. בין אם צרכים דוקומנטריים (מכתבי אשראי, תעודות מקור, דרישות רגולטוריות וכדומה), ובין אם תעריפים ושירותים שונים בשרשרת ההובלה מחוץ לגבולות המדינה.
- המשלח יבדוק עבור הלקוח שלו את אפשרויות ההובלה מבחינה כספית/עלויות, מול משך ההובלה. הלקוח יחליט אז וישקול מה עדיף – עלות מול זמן הובלה.
- המשלח ייתן למשתמש בשירותיו, שרות תחת קורת גג אחת מאלף עד תו. הוא יחסוך ליבואן או היצואן את הצורך לפנות, לעתים ל-4 או 5, אם לא יותר, נותני שירות המעורבים בתהליך השינוע –
מוביל יבשתי, סוכן מכס בארץ המוצא, מוביל ימי או אווירי, סוכן מכס בארץ היעד, מוביל יבשתי, סוכן ביטוח ההובלה ובמידת הצורך גם גורמים אחרים – לשכת מסחר, מכון תקנים, משרד בריאות, חקלאות ועוד כהנה וכהנה.
- וכדי לייעל את השירות: המשלח, כאשר הוא שואל שאלות שונות פרטניות, זקוק לתשובות מפורטות על מנת להבטיח שרות מיטבי, מדוייק ואמין.

גדי רייך

יועץ הלשכה לשילוח בינלאומי - סחר עם מדינות ערב