ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | הורחבה אוכלוסיית העובדים המוגנים מפני פיטורים בשל המצב הבטחוני | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | בקשה למקדמות לפיצויים לעסקים ביישובי ספר בשל המלחמה גם עבור ינואר-פברואר 2024 | הארכת ההיתר המיוחד להעסקת עובדים בשעות נוספות למעסיקים מעל 20 עובדים | טיוטה להערות הציבור בנוגע להסכם הסחר עם גואטמלה | הודעה על מתן היתר לשינוי הוראות החוק בנוגע להפסקות | מערכת מסלול החדשה – "מסלול פלוס" | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | טיוטה להערות הציבור בנוגע להסכם הסחר עם וייטנאם | הקלות בעניין ספירת שיקים חוזרים בתקופת המלחמה | הסדרת שכרם של עובדים המתגוררים ביישובים שהוגדרו כ"אזור מיוחד" ושנעדרו מעבודתם בחודש אוקטובר 2023 | הודעה על מתן היתר כללי בדבר הפסקות | טיוטות להערות הציבור עד 21 במרץ של תיקוני החקיקה לרפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    טיפים והגבלות מיוחדות לשימוש בקרנה

    ישנן מדינות, היכולות ומורשות להגביל שהייה בתחומן של הטובין, הנכנסים אליהן באמצעות קרנה. דבר זה יצוין ע"י המדינה בעת הכניסה בחתימה על פנקס הקרנה.

    קרנה לאוקראינה

    בעת הוצאת קרנה לאוקראינה, יש לספק למכס באוקראינה מסמך המעיד על מטרת כניסת הטובין לתחומה. אם מציגים בפני לקוחות פוטנציאלים, יש להצטייד במכתב הזמנה מהלקוח המזמין. אם יוצאים לתערוכה, מסמך על אישור השתתפות בתערוכה. המכס האוקראיני מגביל את השהייה וקונס בגין שימוש לאחר הגבלת השהייה. הקנס עלול להגיע לסך של בין 85 אירו ל-1,700 אירו ללא קשר לערך הטובין. לקוחות המוציאים תכשיטים משובצים באבנים יקרות/יהלומים צריכים לדאוג שגמולוג מטעם המכס באוקראינה ימתין להם ויבדוק את הטובין.

    קרנה לארה"ב

    ציוד בטחוני צריך רישיונות יבוא בעת הכניסה לארה"ב.

    דרום אפריקה

    בעת מעבר מנמל יבשתי לנמל ימי וההפך, יש להוסיף דפי טרנזיט (דפים כחולים) לקרנה.

    • כל חותמת מכס בקרנה חייבת להיות ברורה, בצרוף התאריך, ומלווה בחתימתו של פקיד המכס במקום.
    • אין לפצל משגורים הנלווים לקרנה אחד, אלא אם רשויות המכס של הארצות הנוגעות בדבר התירו זאת. ניתן לשלוח את המשגור שלא בצמידות לקרנה, אך בעת השחרור מן המכס יש להציג את הקרנה ולהחתימו כאמור.

    קרנה להודו

    החל מינואר 2018 ניתן להוציא ציוד מקצועי להודו. שימו לב, ההיתר מוגבל לחודשיים בלבד מיום הכניסה.

    הודו הצטרפה לאמנה כאשר מטרת הנסיעה היא לתערוכות , ירידים , ועידות.

    לאחר קבלת הקרנה מלשכת המסחר, יש לבצע רישום הקרנה באתר http://www.atacarnet.in/registration-form.aspx

    בהמשך לרישום זה, תקבלו מכתב ערבות מלשכת המסחר ההודית אותו תצטרכו להציג עם הקרנה בעת הכניסה להודו. שימו לב בעת הרישום תצטרכו לסרוק את הקרנה, מכתב הזמנה מהגורם ההודי אליו אתם מגיעים.

    המכס ההודי מגביל את שהיית הקרנה בחצי שנה בלבד. יש להקפיד ולצאת בזמן. במידה וידוע כי נשארים מעבר לזמן זה, יש לפנות לנקודת המכס שהגבילה את השהייה וזאת לפני שפג תוקפו של הקרנה על מנת לבקש אישור להאריך הגבלת השהייה. במידה ומשתמשים בקרנה מעבר להגבלת השהייה תתקבל תביעת מיסים.

    קרנה למדינות האיחוד האירופי

    היוצאים למספר מדינות באיחוד יחתימו את הקרנה בכניסה למדינה הראשונה באיחוד וביציאה מהמדינה האחרונה באיחוד.

    קרנה למקסיקו

    היוצאים למקסיקו חייבים לבצע רישום מוקדם של פרטי הקרנה באתר של לשכת המסחר מקסיקו בכתובת הנ"ל http://www.carnet-ata.org/

    כמו כן, המכס במקסיקו מגביל לחצי שנה. ניתן להאריך הגבלת השהייה באמצעות המכס במקסיקו.

    קרנה לטיואן

    הקרנה הינו בצבע כתום וניתן להשתמש בו רק לטיואן ולישראל. כמו כן, ציוד תקשורת אלחוטי שיוצא למדינה זו מצריך אישורי יבוא לטיואן.

    במידה ויוצאים לטיואן ולמדינות נוספות, יש להוציא קרנה נוסף. כלומר לצאת עם שני פנקסים. קרנה לטיואן מופק בלשכה בת"א בלבד.

    קרנה ליפן

    היוצאים ליפן עם ציוד רפואי צריכים להצטייד באישור ממשרד הבריאות ביפן.

    קרנה לסין

    החל מה-9.1.2019 ניתן לצאת לסין עם דוגמאות מסחריות וכן עם טובין המוגדרים כציוד מקצועי, זאת בנוסף לקרנה למטרת תערוכות שהיה בעבר. כמו כן, המכס הסיני הפסיק להגביל את שהייה הקרנה עד חצי שנה וניתן להשתמש בו כל עוד הוא בתוקף. במידה ועוברים בסין מעיר אחת לאחרת יש להצטייד בטפסי "טרנזיט" כחולים.

    המכס הסיני מבקש עדכון נתוני הקרנה הזרים באופן אלקטרוני לפני הגעתם לסין. מי שמרכז את הטיפול בכך – לשכת המסחר הסינית (CCOIC/CCPIT). במידה והטובין תחת הקרנה מגיעים כמטען סוכן המכס בסין יצור קשר עם לשכת המסחר הסינית על מנת לעדכן את נתוני הקרנה וזאת לפני הגעת הקרנה לסין. במידה והטובין יגיעו בלווי נוסע, הנוסע יחתים את הקרנה במכס ויגיע תוך שלושה ימים ללשכת המסחר הסינית לעדכן את נתוני הקרנה. להלן מספרי הטלפון של שני סניפים של לשכת המסחר הסינית הנמצאים בטרמינל 2 וטרמינל 3 בבייג'ין 86-10-64595422/64530430.

    קרנה לסינגפור

    המכס בסינגפור מגביל את שהיית הקרנה לחצי שנה. במקרים אלו ניתן לגשת למכס בסינגפור ולבקש להאריך את שהייתו של הקרנה.

    קרנה לרוסיה

    דרישה חדשה מהמכס הרוסי – היוצאים עם קרנה לרוסיה, מתבקשים לקחת איתם צילומים של הטובין. נא לפעול לפי דרישה זו על מנת להימנע מעיכוב במכס הרוסי.

    קרנה לתאילנד

    יש להקפיד ולהחתים יציאה מתאילנד, חותמת חזרה לישראל לא תספיק במקרה זה.

    קרנה לתורכיה

    המכס מגביל את שהיית הקרנה לחצי שנה בלבד, יש לחתום על כל דפי הקרנה לפני יציאה מהארץ.

    • אובדן פנקס קרנה – במידה ופנקס הקרנה אבד ניתן להוציא שכפול קרנה. יש ליצור קשר איתנו על מנת לקבל מידע נוסף.
    • מדינות הקונסות בגין אי החתמה ביציאה מתחומן – ארה"ב, אוסטריה, שוויץ, סרביה, סינגפור, מקסיקו. בנוסף לקנס לשכת המסחר גובה תשלום בגין טיפול בתביעה.

    **להזכירכם, יש להשתמש בקרנה לפי שיפוג תוקפו. ישנן מדינות המגבילות את שהיית הקרנה, נא להתייחס ולצאת לפני הגבלה זו.

    הוצאת תכשיטים באמצעות קרנה

    תאור התכשיטים חייב להיות מדוקדק וצריך לכלול את מלוא הפרטים על כל פריט ופריט בצורה הבאה: תיאור התכשיט (עגיל, טבעת, שרשרת, צמיד וכד'), סוג החומר ממנו עשוי התכשיט (זהב , כסף וכד'). קוד פריט, ערך הפריט, בסוף רשימת הטובין יש לציין את הערך הכולל של כל התכשיטים וסה"כ פריטים. במידה ומדובר בתכשיטי זהב או תכשיטים שחלקם עשויים מזהב יש לצרף צילום ברור של התכשיטים. תכשיטי כסף אינם חייבים בצילום. מספר הקרנה וחותמת לשכת המסחר יוטבעו ע"ג כל עמוד בצילומים על ידינו.

    הוצאת תכשיטים משובצים ביהלומים ואבני חן היוצאים לצרפת דרך שארל דה גו"ל חייבים בטופס טרנזיט כחול וזאת מכיוון שהמכס מפנה את היצואנים לבדיקה אצל גמולוג בתוך פריז.

    הכנסת יהלומים תחת קרנה בליווי נוסע

    יבוא יהלומים תחת קרנה בלווי נוסע יבוצע באופן הבא, וזאת החל מה-15.1.2015

    הנוסע יבצע הליך יבוא ראשוני בעמדת המחשב הממוקמת במסלול האדום במכס נתב"ג. לאחר קבלת אישור שחרור היהלומים מפקיד המכס תבוצע מסירה אישית של היהלומים ע"י הנוסע לנציג חברת בלדרות מאובטחת שימתין לנוסע במסלול האדום. באחריות חברת הבלדרות לבצע הליך שחרור היהלומים בפיקוח על היהלומים בבורסה ומסירת היהלומים לנוסע בתום התהליך.

    באחריות הנוסע לתאם מראש עם נציג חברת הבלדרות לביצוע מסירת היהלומים במתחם המכס. לא תאושר יציאת הנוסע עם היהלומים מחוץ למתחם המכס, במקרה ויגיע נוסע ללא תיאום עם חברת בלדרות, היהלומים יועברו לתעודת עיכוב ויאוחסנו בכספת ממ"ן.

    מאוריציוס

    בהוצאת תכשיטים למדינה זו יש להקפיד על רישום מאוד מדייק של כל תכשיט ותכשיט. לארוז אותו בנפרד, תוף פירוט משקלו, תיאורו ומחירו. רק חברות מוכרות יורשו להכניס תכשיטים לתחומה.

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן