ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | הורחבה אוכלוסיית העובדים המוגנים מפני פיטורים בשל המצב הבטחוני | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | בקשה למקדמות לפיצויים לעסקים ביישובי ספר בשל המלחמה גם עבור ינואר-פברואר 2024 | הארכת ההיתר המיוחד להעסקת עובדים בשעות נוספות למעסיקים מעל 20 עובדים | טיוטה להערות הציבור בנוגע להסכם הסחר עם גואטמלה | הודעה על מתן היתר לשינוי הוראות החוק בנוגע להפסקות | מערכת מסלול החדשה – "מסלול פלוס" | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | טיוטה להערות הציבור בנוגע להסכם הסחר עם וייטנאם | הקלות בעניין ספירת שיקים חוזרים בתקופת המלחמה | הסדרת שכרם של עובדים המתגוררים ביישובים שהוגדרו כ"אזור מיוחד" ושנעדרו מעבודתם בחודש אוקטובר 2023 | הודעה על מתן היתר כללי בדבר הפסקות | טיוטות להערות הציבור עד 21 במרץ של תיקוני החקיקה לרפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    מהלכים קונקרטיים להורדת יוקר המחייה הוצגו בכנסת

    "על חברי הכנסת להיות ממוקדים במטרה ולהניע את הממשלה ואת מוסדות השלטון לפעול כפי שצריך, כך יהיה אפשר להשיג תוצאות מצוינות. קודם כל מה שנדרש זה שיתוף פעולה אמיתי של הממשלה, המגזר העסקי, הסתדרות העובדים הכללית והרשויות המקומיות." כך אמר לאחרונה עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בדיון של השדולה למאבק ביוקר המחייה של הכנסת, בראשות חה"כ אוריאל בוסו וחה"כ מיכאל ביטון.

    לין ציין כי הגיש לראש הממשלה ולשר האוצר תכנית מפורטת הכוללת 10 מהלכים קונקרטיים, שעל הממשלה לבצע כדי להוריד את יוקר המחייה ופירט בדיון 5 מהם:

    הראשון, את תעריף החשמל יש להפחית ב 20%, באמצעות הפחתה של 3%, שאותה תספוג חברת החשמל, ועוד 17% כתוצאה מביטול מס הערך

    המוסף על צריכה ממוצעת שנתית של חשמל ביתי. מהלך הניתן לביצוע תוך ימים ספורים. אם אנו נותנים פטור ממע"מ בייבוא אישי על רכישת מוצרי הלבשה תמרוקים וקוסמטיקה, הגיע הזמן לתת פטור ממע"מ גם על צריכת חשמל ביתי.

    השני, טיפול יסוד בנמלי הים, שהם באחד המוקדים החשובים של פעילות המשק. בשנתיים האחרונות נמלי הים פעלו בתת תפוקה כי שירתו את האינטרסים של ועדי העובדים והעלו לנו את יוקר המחייה בממדים שקשה לתאר. יש היום 5 רציפים העומדים שוממים כדי לפרוק מטען כללי ו-77 אניות של מטען כללי ממתינות מחוץ לנמלים כדי לפרוק. כל זה מעלה את העלויות של היבואנים, דמי אחסנה גבוהים יותר, היטל צפיפות, אגרות למיניהן, ועל תוספת הוצאות אלה, פרי כישלון הנמלים, האוצר מטיל מסים. מוצע כי ממשלת ישראל תיקח אחריות מלאה ותפעל באופן נחרץ שכל התשתית הפיזית של נמלי הים יעבדו בתפוקה מלאה ללא חסמים וללא עיכובים. עכשיו יש צו של בית הדין הארצי לעבודה המאפשר להפעיל גם את הרציפים השוממים.

    השלישי, השיטה האוטומטית של קביעת שיעור מס הארנונה היא לקויה ופסולה. מס הארנונה עולה אוטומטית לכולנו, משקי הבית וחנויות רחוב, כתוצאה מנוסחה מיושנת, חציה מדד יוקר המחייה וחצייה מדד השכר במגזר הציבורי. נוסחה המעודדת חוסר התייעלות של הרשויות המקומיות. כמו כן, יש את מנגנון ההעלאות החריגות, בנוסף להעלאה האוטומטית, והשנה שרת הפנים ושר האוצר אישרו העלאות חריגות ל 63 רשויות מקומיות.

    2 המלצות קונקרטיות – לבטל את ההצמדה של מס הארנונה למדד השכר במגזר הציבורי ולהשאיר הצמדה רק ליוקר מחייה, והשנייה שההעלאות החריגות יינתנו רק באישור ועדת הכספים של הכנסת. מהלכים אלה יגרמו לכך שהרשויות המקומיות תתייעלנה ונפסיק לשלם עוד ועוד מסים.

    הרביעי, ממשלת השינוי בחצי השנה האחרונה יצרה לא פחות מ 8 מסים חדשים. למשל: העלאת הבלו על הגז הטבעי שיעלה את המס ב-800% ב-7 שנים, מס על גז לבישול ביתי, מכס על מלגזות, מס קניה על טרקטורונים, מסים על שמנים לרכב, ומסים ישירים על צריכה עממית של משקאות ממותקים ומוצרי פלסטיק מתכלים. לין ציין שכאשר כיהן בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה הוא הוריד וביטל מסים וזה לא פגע בהכנסות המדינה. כיום משתמשים במערכת המס כדי לפתור בעיות והורסים את מערכת המס. יש לבטל את המסים החדשים הללו.

    והחמישי, לקבוע שבמשך שנה אחת מכסי המגן על פירות וירקות לא יעלו בשום מקרה על 100% עד תום שנת 2022. יש לנו שיעורי מכס מגן אנכרוניסטים בשיעורים דרקוניים, מכס המגן היום על יבוא עגבנייה הוא 272%, על בצל 298%, על יבוא שום 340% ועל תמרים 560%. מי שמשלם את זה הן השכבות החלשות. כשנעבור לתמיכה ישירה בחקלאי, אני ואתם נממן ולא השכבות החלשות. אם נפחית את המכס זה כבר יעשה שינוי גדול בהוזלת מחירי הפירות והירקות.

    למכתב המלא של איגוד לשכות המסחר לראש הממשלה ולשר האוצר לחץ כאן

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן